Fagkoordinator til Affald og Genbrug i Horsens Kommune

Horsens Kommune
Ansøgningsfrist:
27. apr. 2025

Om stillingen

Fagkoordinator til Affald og Genbrug i Horsens Kommune
Leder du efter en attraktiv mulighed for at være med til drive udviklingen på affaldsområdet i Horsens Kommune?

Kan du se dig selv som en faglig koordinator for affaldsområdet med fokus på fremdrift i processer, dialog og tværgående samarbejde?
Så er det måske dig vi søger.

Affaldsområdet er inde i en spændende udvikling, hvor ambitionsniveauet for genanvendelse og indsamling af affald er højt.
I Affald og Genbrug er vi 16 kollegaer med mange forskellige fagligheder og kompetencer. Sparring er derfor en vigtig del af vores hverdag, og vi bruger hinandens styrker og erfaringer til at komme godt i mål.
Vores primære opgaver er at sikre og udvikle drift og administration på affaldsområdet i Horsens Kommune og vores daglige opgaver i afdelingen spænder bredt.

Dine primære opgaver
Dine primære opgaver vil være at arbejde med koordinering af opgaverne inden for affaldsområdet. Der er stort fokus på effektiv koordinering, men med selvstændighed i opgaveløsningen. Din opgave bliver således at skabe og holde overblik over de daglige opgaver. Samtidig er der behov for at holde et langsigtet perspektiv på et område, der er inde i en rivende udvikling.

Du skal have blik for udviklingen på området og være med til at igangsætte projekter og følge dem til dørs. Nogle gange vil du selv lede og arbejde med projekterne, og andre gange vil rollen være mere koordinerende og vejledende. Eksempel på udviklingsopgave kan være Horsens Kommunes ressourceplan.
Det er ikke afgørende at du har dybdegående kendskab til alle emner eller driftsopgaver, så længe du kan sætte dig ind i nyt stof for at kunne se sammenhænge på tværs.

Din profil
Du har engagement og godt humør og bidrager dermed til et godt miljø i teamet og samarbejdet mellem mange interessenter, herunder brugere, kolleger, ledere, politikere med flere. 
Du trives med at arbejde selvstændigt, men får også energi af god sparring og positiv dialog.
Du er god til struktur og kan skabe overblik over komplekse og til tider længerevarende processer.
Din tilgang er loyal overfor politiske- og ledelsesmæssige beslutninger. Samtidig kan du udfordre processer og metoder, når du kan se potentiale for forbedringer.
Du er en holdspiller, som forstår dynamikkerne i en medarbejdergruppe. Både internt og på tværs i organisationen.
Du lægger vægt på det faglige fundament, og du kan se værdien i at kunne træffe beslutninger på baggrund af viden.

Desuden lægger vi vægt på at du
  • Har nogle års erfaring indenfor det kommunale affaldsområde
  • Har erfaring med affaldsplanlægning på et overordnet plan, så du er i stand til at sætte retning for området og koordinere indsatser og opgaver på tværs
  • Trives med politisk betjening og har erfaring med sagsfremstillinger til politisk behandling
  • Kan holde dig opdateret på kommende lovgivning, så teamet er forberedt på nye opgaver
  • Har en uddannelse som f.eks. ingeniør, konstruktør, biolog, antropolog, statskundskab eller anden relevant uddannelse
  • Har gode samarbejdsevner, da du vil få en stor intern og ekstern samarbejdsflade
  • Du kan holde overblik over mange opgaver og samtidigt sikre fremdrift

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og forhandling med den forhandlingsberettigede fagorganisation. Den ugentlige arbejdstid er på 37 timer. Det er en fast stilling. Arbejdspladsen er placeret på Horsens Rådhus: Chr M Østergaards Vej 4, 8700Horsens.

Kontaktperson
Har du spørgsmål til stillingen, eller vil du høre om flere gode grunde til, at du skal vælge at blive vores kommende kollega, så kontakt afdelingsleder Line Bjerre på [email protected] eller 76292648.

Ansøgningsfrist og videre ansættelsesforløb
Da vi ønsker stilling besat hurtigst muligt, vil vi afholde samtaler løbende.    
 

GDPR