AARHUS: En app som borgere i Aarhus kan bruge til at indrapportere problemer lige fra overfyldte skraldespande til defekte lyssignaler har siden lanceringen i april givet flere end 2.000 henvendelser på to måneder. App'en kan med få klik på telefonen sende tip om fejl og skader direkte til den rigtige medarbejder i Teknik og Miljø.
App’en arbejder sammen med kommunens interne systemer, så borgere løbende kan følge deres tip, fra det er modtaget, til opgaven er udført. Distriktsingeniør Helle Holm Vinther fra Center for Byens Anvendelse gør dog opmærksom på, at det kan godt tage nogen tid, før en opgave bliver meldt udført i app’en.
Det var forventningen, at der ville komme 3.000 tip i løbet af det første år, men fortsætter tendensen, bliver det tal langt højere.
App'en kan downloades fra AppStore og GooglePlay.
Tillige kan tip indtastes på Aarhus Kommunes hjemmeside.
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.