DSB er ramt af så massive problemer med forsinkede tog, tog, der bryder sammen, nedslidte skinner, ældgamle signaler og grænsekontrol, at udbetalingerne af erstatning til kunderne på blot et år er femdoblet på fra lidt over 4 mio. kr. i 2015 til over 20 mio. kr. i 2016, skriver Jyllands-Posten.
Ifølge DSB’s adm. direktør Flemming Jensen er det galt med alle togtyper, der oftere går i stykker og bryder sammen. Problemerne er en del af forklaringen på, at DSB har solgt næsten to millioner færre rejser på ni måneder.
Det skandaleramte IC4-tog kørte i september sidste år i gennemsnit 8.800 kilometer, inden det gik i stykker, i september i år gik der blot 3.503 kilometer, før toget kom ud for en såkaldt hændelse. Også det eller så driftsikre IC3-tog kører færre kilometer, før det må på værksted.
mk
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.