Ét års undersøgelser og op mod to års anlægsarbejde. Det er den plan, der foreløbigt er lagt af Vejdirektoratet for ibrugtagning af nødsporet på den hårdt belastede motorvej E45. Men Søren Andersen, områdechef ved Vejdirektoratet, fortæller nu, at det faktisk godt kan lade sig gøre at få nødsporet på E45 gjort klar til kørsel hurtigere, end hvad der er planlagt - det kræver bare politisk vilje. Det skriver JP Aarhus.
Men én ting er, at processen omkring brug af nødsporet kan gøres hurtigere, noget andet er, at processen bliver gjort hurtigere. Her har Michael Ancher, formand for Dansk Byggeri Østjylland, ikke meget tiltro til, at de østjyske folketingspolitikere kan få trumfet igennem, at E45 er en hastesag. Han bakkes op af Lars Krabbe, næstformand i DI Østjylland:
- Jeg har svært ved at forestille mig, at denne proces ville gå så langsomt, hvis motorvejen lå på Sjælland eller i København.
Det er ikke kun E45, der er en del af Vejdirektoratets undersøgelse. På fire andre motorvejsstrækninger rundt omkring i landet bliver det også undersøgt, om det kan lade sig gøre at tage nødsporet i brug til kørsel.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.