Færgesekretariatet, som er et samarbejde mellem 18 kommuner om færgefart, har sammen med Marstal Navigationsskole udviklet et nyt kursus, hvor småfærgernes personale skal lære venlighed og god service, skriver Søfart Målet er for det første, at færgernes passagerer i højere grad skal føle sig velkomne og venligt behandlet om bord. For det andet skal det give personalet værktøjer til at løse konflikter, fortæller Jan Fritz Hansen, leder af Færgesekretariatet:
- Kurset lægger vægt på de helt små ting, som at man på en god måde anerkender og byder passagererne velkommen på færgen. Og så giver det medarbejderne en masse små tips og hints til at løse en situation og måske undgå konfliktoptrapning, siger han til Søfart.
Det første venlighedskursus blev for nylig afholdt i Skive, og i løbet af resten af året vil der blive afholdt tilsvarende kurser rundt om i landet. Hensigten er desuden, at forløbet skal indgå i den nye uddannelse til færgefører, der er på tegnebrættet.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.