dkmedier
dknyt
dkindkob
dksocial
dksundhed
doi
doi

København skal forbedre service

Virksomheder i hovedstaden kritiserer den kommunale sagsbehandling
KORT NYT
2. JUN 2014 6.57

KØBENHAVN: For meget tid i bilkøer og for lange ventetider på byggetilladelser. Det er nogle af de problemer, som københavnske virksomheder mener, at kommunen skal forbedre. Det viser en ny undersøgelse, som Megafon har foretaget for Københavns Kommune, fortæller DR København.

Kommunen har blandt andet forsøgt at gøre det nemmere for virksomhederne at få hurtigt sagsbehandling, men trods gode intentioner, halter det stadig.
- Det er den gamle klassiske embedsmandskultur, der stadigvæk er den bærende kultur. Så der er en udfordring i at få serviceforståelsen helt ned på gulvet, siger Niels Milling, direktør for Regional Erhvervsudvikling i Dansk Erhverv.

Københavns Beskæftigelses- og Integrationsborgmester, Anna Mee Allerslev, indrømmer, at kommunen skal blive mere effektiv.
- Det er et problem, at vi har for langsommelige sagsbehandlingstider. Og i det hele taget skal vi gøre mere ud af vores rammebetingelser.

bi

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dkteknikogmiljoe.dk/artikel/koebenhavn-skal-forbedre-service

GDPR