dkmedier
dknyt
dkindkob
dksocial
dksundhed
doi
doi

København vil uddanne sig til færre klagesager

Andelen af utilfredse byggesagskunder skal nedbringes fra 42 pct. i dag til højst 20 pct. i 2017

KØBENHAVN: Teknik- og Miljøforvaltningen i København vil nu forbedre servicen og løfte kundetilfredsheden, når det gælder  byggesagsbehandlingen. Det sker som følge af en kundetilfredshedsundersøgelse blandt borgere og virksomheder, der har haft en byggesag til behandling i 2015, og som viser, at 42 pct. af kunderne i dag er utilfredse med servicen.

Helt overordnet skal dialogen mellem kunder og sagsbehandlere styrkes, og sagsbehandlingen skal være mere effektiv, forudsigelig og løsningsorienteret. Sagsbehandlerne skal udvise større forståelse for den enkelte sag og hjælpe kunderne til at forstå og finde vej i byggesagsforløbet.

På kort sigt etablerer forvaltningen et dialogteam allerede pr. 1. oktober 2015, som skal fungere som knudepunkt for kundernes henvendelse, og hvor de med det samme kan mærke en øget mulighed for dialog og afklaring.

Desuden deltager alle medarbejdere i efteråret i en servicekulturuddannelse, som skal skabe et fælles afsæt for en stærkere servicekultur, fremgår det.

Kundetilfredshedsundersøgelsen blev gennemført af Epinion i perioden fra 1. juni til 31. august 2015.

Undersøgelsen viser, at 42 pct. af kunderne er utilfredse eller meget utilfredse med byggesagsbehandlingen, mens 38 pct. er tilfredse eller meget tilfredse. Det, som kunderne typisk efterspørger for at forbedre servicen, er:

  • Dialog, herunder forhåndsdialog
  • Bedre kommunikation med forvaltningen via mail og telefon
  • Løsningsorienteret sagsbehandling
  • Overholdelse af sagsbehandlingstiden
  • Bedre og nemmere adgang via den digitale ansøgningsportal (BOM)

 

 

 

Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.

Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.

Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik

Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.

https://www.dkteknikogmiljoe.dk/artikel/koebenhavn-vil-uddanne-sig-til-faerre-klagesager

GDPR