KØBENHAVN: Forsinkelsen af cyklerne skyldes især en rodet proces i Københavns Kommune, som resulterede i store uenigheder op til kommunalvalget sidste år, hvor daværende teknik- og miljøborgmester Ayfer Baykal (SF) muligvis havde forpligtet kommunen til mere, end hun var i stand til at opfylde, skriver Ingeniøren.
Men nu er der langt om længe indgået en ny aftale mellem de tre parter i projektet, DSB, Frederiksberg Kommune og Københavns Kommune, som forhåbentlig giver tråd i pedalerne. Aftaler indebærer, at DSB og Frederiksberg Kommune får mulighed for at trække sig ud af projektet, hvis København til sommer beslutter sig for ikke at investere de 40 mio. kr., som ellers er afsat til projektet.
Det politiske smøleri har betydet, at bycyklen er havnet et sted, hvor ingen rigtig har ansvaret. Bycyklens Facebook-side har stået stille siden først i december, og på hjemmesiden byogpendlercyklen.dk, hvor cyklen også kan reserveres, er ikke opdateret med de seneste planer.
kil
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.