Der popper ladestandere til elbiler op i øst og vest. I København og på Frederiksberg kan elbilejere se frem til tilsammen omkring 400 nye ladestandere. I København er der p.t. 280 af slagsen. I den anden ende af landet opruster man i Rebild Kommune ved Haverslev på E45. Her er der nu 23 ladestandere på plads ved motorvejsafkørslen. Men det kan blive en dyr fornøjelse at køre elbil, hvis bilisterne kun bruger de offentlige ladestandere, skriver Ingeniøren.
Prisen kommer til at være mellem seks og knap ni kr. per kWh. Til sammenligning koster en kWh i gennemsnit to kr. på landsplan i stikkontakten derhjemme, hvis der altså er mulighed for at oplade bilen derhjemme.
Det er ifølge transportminister Benny Engelbrecht konkurrencemyndighederne, der holder øje med ladeoperatørernes prisopkrævning, siger han. Og den pris må forventes at afspejle, at ladeoperatørerne driver deres ladestationer på kommercielle vilkår, og at operatørerne derfor må kunne se en fornuftig business case i at etablere en ladestander.
rp
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.