KØBENHAVN: Fra 2018 til 2022 er antallet af ladcykler og cykelanhængere i København steget med 66 pct., og det skaber problemer på cykelstierne. Det skriver Berlingske.
Cykelstierne er ikke brede nok til de større cykler, og det kan blive problematisk, når der skal overhales. Gruppeforperson Lars Weiss (S) fortæller, at kommunen forsøger at bygge nye cykelstier, men at man også udvider de eksisterende. På Amagerbrogade har kommunen blandt andet inddraget en busbane for derfor at udvide pladsen til cykler og fodgængere.
I Sverige kan hurtige cyklister benytte vejbanen til at overhale, men beskæftigelses- og integrationsborgmester, Jens- Kristian Lütken (V), tror ikke det vil øge trafikskkerheden: "Noget af det, der er godt ved København, er jo, at cyklister og bilister er adskilt," fortæller han.
apo
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.