Af en orientering til Folketingets Transportudvalg fra transportminister Trine Bramsen (S) fremgår det, at de tyske jernbanelandanlæg ved Femern-forbindelsen først forventes at stå klar i december 2029 - nogle måneder senere, end den faste forbindelse. Det skriver TV2 ØST.
I 2008, da Danmark og Tyskland underskrev statskontrakten om en fast forbindelse over Femern Bælt, forpligtede Danmark sig til at stå for at bygge og betale for tunnelen. Tyskland forpligtede sig derimod til at opgradere infrastrukturen på tysk side. Det betyder, at det vil være et brud på statskontrakten, hvis jernbanen ikke når at blive klar til tiden.
- Det er ikke i orden, hvis de bliver forsinkede, det er det hverken for de mange danske borgere, der skal bruge det, men altså heller ikke for de tyske eller for den sags skyld andre borgere, som skal have stor gavn af det her, siger tranportminister Trine Bramsen til TV2 ØST.
mag
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse af ovenstående kræver skriftlig tilsagn fra DK Medier.