
Den endelige tidsplan for Femern-tunnelen udskydes med et halvt år, så den først kommer i midten af 2018. Det er resultatet af et møde mellem den danske og den slesvig-holstenske trafikminister mandag, skriver Flensborg Avis. Ifølge trafikminister Reinhard Meyer (SDP) er det de mange indvendinger og klager, der er kommet fra tysk side, der er årsag til forsinkelsen.
Der er kommet ikke mindre end 12.600 fra tysk side alene. Og de skal alle behandles, før der kan fremlægges en tidsplan for byggeriet. Reinhard Meyer understreger dog, at regeringen i Kiel stadig er fast besluttet på at gennemføre projektet, selv om byggeriet tidligst kan starte i 2020.
Den danske trafikminister Ole Birk Olesen (LA) udtrykker forståelse for den tyske grundighed, men tilføjer, at man naturligvis gerne vil bygge forbindelsen så hurtigt som muligt. Det enorme projekt, der skal forbinde Rødbyhavn med den tyske ø Femern, bliver blandt andet set som en kærkommen saltvandsindsprøjtning til det trængte Lolland i form af nye job. Det samlede budget for Femern-forbindelsen er knap 53 mia. kr.
Ritzau
Tekst, grafik, billeder, lyd og andet indhold på dette website er beskyttet efter lov om ophavsret. DK Medier forbeholder sig alle rettigheder til indholdet, herunder retten til at udnytte indholdet med henblik på tekst- og datamining, jf. ophavsretslovens §11 b og DSM-direktivets artikel 4.
Kunder med IP-aftale/Storkundeaftaler må kun dele DK Tekniks artikler internt til brug for behandling af konkrete sager. Ved deling af konkrete sager forstås journalisering, arkivering eller lignende.
Kunder med personligt abonnement/login må ikke dele DK Tekniks artikler med personer, der ikke selv har et personligt abonnement på DK Teknik
Afvigelse fra ovenstående kræver skriftligt tilsagn fra DK Medier.